AJANKOHTAISTA

Keväällä klovnit siirtyivät verkkoon ja puhelinyhteyden päähän – nyt olemme palanneet taas osastoille. Toiminta lasten iloksi jatkuu!

Koronavirustilanteen vuoksi on klovnitominta sairaaloissa on keskeytettiin keväällä 2020 toistaiseksi. Emme voineet olla fyysisesti paikalla, mutta halusimme jatkaa muilla keinoilla tuttua läsnäoloa ja sairaala-arjen ilahduttamista. Meitä tarvittiin enemmän kun koskaan!

Kesän aikana toiminta palautui normaaliksi kaikissa sairaaloissamme. Seuraamme tilannetta kuitenkin jatkuvasti ja sopeutamme toimintaamme uudestaan mikäli tarvetta. Turvallisuus ja korkea laatu ovat työmme perusarvoja.

KORVAAVA TOIMINTA

Yhdistys on kehittänyt korvaavaa toimintaa, josta on tiedotettu sairaaloissa osastoja, leikkitoimintaa ja potilasjärjestöjä. Klovnilähetyksiä varten on luotu erittäin virallinen PunanenäSTUDIO, joka pystytetään vuoropäivinä eri kaupunkeihin. KlovniLUURIN palvelee lapsia sairaaloissa ja suurta yleisöä valtakunnallisesti. Sairaalaklovnit päivystävät videoyhteyksien päässä ja soittavat tilauksesta puheluita.

Uudet virtuaaliklovnitoiminnot on saatu käyttöön varsin nopeasti ja notkeasti, vastaanotto on ollut erittäin hyvä ja kannustava. Aikataulut ja toimintapäivät ovat voimassa toistaiseksi – mikäli muutoksia, tiedotamme niistä täällä.

PunanenäSTUDIO – Avoin kaikille! Sairaalaklovnit tekivät kevään ajan Youtube-live lähetyksiä, joita voi edelleen katsella videotallenteena  -> www.youtube.com/sairaalaklovnit

Valtakunnallinen KlovniLUURI – Toiminta toistaiseksi päättynyt. Kokemukset videopuheluista olivat niin kivoja, että toivottavasti voimme jossain vaiheessa jatkaa tätä työmuotoa.

Avoin kaikille! Kaikki jotka kaipaavat piristystä ja iloa arkeen, voivat tilata klovnilta videopuhelun tekstiviestillä.

Puhelu tilataan tekstiviestillä täyttämällä esitiedot ja toiveet. Saat vahvistusviestin, kun pyyntösi on käsitelty. Pyyntöjä pyritään toteuttamaan mahdollisuuksien mukaan!

Laita tilaukseen tiedot:

• Puhelun saajan nimi+ikä (+mahdollisesti joku lempijuttu klovnille tiedoksi)
  • Toive puhelun ajankohdasta (puheluita soitetaan arkisin klo 10-14.30, myös ennakkoon voi tilata)
  • Mihin numeroon puhelu soitetaan ja onko käytössä WhatsApp (mahdollistaa videopuhelun)

Sairaaloiden KlovniLUURI – Toiminta toistaiseksi päättynyt. Nähdään ja hölmöillään taas normaalisti osastoilla!
Kiitos kaikille soitoista ja yhteisistä herkistä. Erityinen kiitos myös henkilökunnalle, jotka auttoivat meitä erityisjärjestelyissä!

Lapsille sairaaloissa! Sairaalassa hoidossa olevat lapset voivat soittaa tutuille klovneille, jotka päivystävät videoyhteyden päässä. Osastoilla Klovniluurin numero löytyy ilmoitustauluilta ja sitä voi tiedustella myös hoitohenkilökunnalta. Videoyhteys toimii WhatsApp-puhelulla tai Skypellä. Myös ilman videoyteyttä voi soittaa tai jättää tekstiviestejä – kaikkiin yhteydenottoihin vastataan! Jos olemme varattuja, lähetä viesti – soitamme takaisin.

Sairaaloiden KlovniLUURIen numerot ja päivystysajat:

Helsinki, Uusi lastensairaala
Skype: HYKS Sairaalaklovnit
ma – pe klo 10-14.30

Espoo, Jorvi
Skype: Sairaalaklovnit Jorvi
ma  klo 10-14.30

Tampere, TAYS
Skype: Sairaalaklovnit Tays

Turku, TYKS
Skype: Turun Sairaalaklovnit

Kuopio, KYS
Skype: KYS Sairaalaklovnit

Oulu, OYS
Skype: Sairaalaklovnit Oys
ma – ti  klo 10-14.30

Pidetään yhtä, toimitaan oikein ja muistetaan välillä myös hieman nauraa. Teemme kaikki yhdessä töitä koronaviruksen vaikutusten minimoimiseksi.

Ymmärryksestä kiittäen ja yhteistyötä toivotellen.

Kuulumisiin! T. Sairaalaklovnit