Sairaalaklovneille THL:n HYTE-toimintamallien arvioinnista 5 tähteä

Sairaalaklovnit ry:n toiminta on saanut Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksen (THL) Hyvinvointia ja terveyttä edistävien (HYTE)-toimintamallien arvioinnissa erinomaisen arvosanan.

Sairaalaklovnit saivat THL:n HYTE-toimintamallien arvioinnista 5 tähteä

Sairaalaklovneria on arvion mukaan erinomaista lapsilähtöistä ja vaikuttavaa toimintaa, jolla tuetaan lapsia ja perheitä kuormittavissa tilanteissa. Valtakunnallista klovnityötä toteutetaan läheisessä yhteistyössä hoitohenkilökunnan kanssa. Sairaalaklovnit ovat arvioinnin mukaan osa lapsen hyvää ja laadukasta sairaalahoitoa.